HELPDESK – czym się zajmuje?
Działy helpdesk zatrudniają w dzisiejszych czasach bardzo wiele pracowników. Kandydaci muszą wykazać się szeroką wiedzą teoretyczną, umiejętnością przełożenia wiedzy teoretycznej na praktykę, a także dobrze zbilansowanych cech charakteru. Aktualnie duże korporacje zajmujące się branżą finansową i informatyczną regularnie rekrutują pracowników właśnie do „biurka pomocy”. Stanowiska te są często bardzo dobrze płatne.
- Czym zajmuje się helpdesk?
Jest to dział firmy, którego zadaniem jest udzielanie informacji klientom i pomaganie im w sytuacjach problematycznych. Pracownicy są odpowiedzialni za to, aby klient był zadowolony z obsługi, uzyskał satysfakcjonującą go odpowiedź i czuł, że może liczyć na wsparcie firmy w sytuacji, z którą sam nie może sobie poradzić.
- Jaki jest zakres obowiązków pracownika działu helpdesk?
- Przyjmowanie zgłoszeń od klientów
- Przyjmowanie zgłoszeń od pracowników
- Diagnozowanie problemów
- Rozwiązywanie problemów
- Klasyfikowanie zgłoszeń
- Tworzenie raportów
- Instalowanie oprogramowania
- Konfigurowanie oprogramowania
- Udzielanie odpowiedzi na tematy interesujące klientów
- Wsparcie związane z eksploatacją sprzętu
- Kto może zostać pracownikiem helpdesk?
Aby zostać zatrudnionym w dziale helpdesk należy posiadać minimum średnie wykształcenie, jednak konkurencja na rynku pracy jest duża, więc często stanowiska te zajmują osoby z wyższym wykształceniem. Idealny byłby dyplom na kierunku informatycznym. Należy także biegle posługiwać się angielskim zarówno biznesowym jak i technicznym. Kluczową kwestię odgrywają jednak umiejętności techniczne: wiedza na temat obsługi komputera, znajomość systemów operacyjnych, administracja i budowa sieci to tylko nieliczne kompetencje, w których pracownik działu helpdesk musi doskonale się odnajdywać. Oczywiście ważne są też umiejętności miękkie ze względu na stały kontakt z klientem. Pracownik musi być komunikatywny, cierpliwy i nastawiony na pomoc innym.
- Ile może zarobić pracownik działu helpdesk?
Uzależnione jest to od stażu pracy, wykształcenia i umiejętności użytkownika. Często brana pod uwagę jest także wielkość firmy i jej lokalizacja. Zarobki specjalisty na tym stanowisku z reguły nie przekraczają jednak 5000zł brutto.