HELPDESK – czym się zajmuje?

Działy helpdesk zatrudniają w dzisiejszych czasach bardzo wiele pracowników. Kandydaci muszą wykazać się szeroką wiedzą teoretyczną, umiejętnością przełożenia wiedzy teoretycznej na praktykę, a także dobrze zbilansowanych cech charakteru. Aktualnie duże korporacje zajmujące się branżą finansową i informatyczną regularnie rekrutują pracowników właśnie do „biurka pomocy”. Stanowiska te są często bardzo dobrze płatne.

  1. Czym zajmuje się helpdesk?

Jest to dział firmy, którego zadaniem jest udzielanie informacji klientom i pomaganie im w sytuacjach problematycznych. Pracownicy są odpowiedzialni za to, aby klient był zadowolony z obsługi, uzyskał satysfakcjonującą go odpowiedź i czuł, że może liczyć na wsparcie firmy w sytuacji, z którą sam nie może sobie poradzić.

  • Jaki jest zakres obowiązków pracownika działu helpdesk?
  • Przyjmowanie zgłoszeń od klientów
  • Przyjmowanie zgłoszeń od pracowników
  • Diagnozowanie problemów
  • Rozwiązywanie problemów
  • Klasyfikowanie zgłoszeń
  • Tworzenie raportów
  • Instalowanie oprogramowania
  • Konfigurowanie oprogramowania
  • Udzielanie odpowiedzi na tematy interesujące klientów
  • Wsparcie związane z eksploatacją sprzętu
  • Kto może zostać pracownikiem helpdesk?

Aby zostać zatrudnionym w dziale helpdesk należy posiadać minimum średnie wykształcenie, jednak konkurencja na rynku pracy jest duża, więc często stanowiska te zajmują osoby z wyższym wykształceniem. Idealny byłby dyplom na kierunku informatycznym. Należy także biegle posługiwać się angielskim zarówno biznesowym jak i technicznym. Kluczową kwestię odgrywają jednak umiejętności techniczne: wiedza na temat obsługi komputera, znajomość systemów operacyjnych, administracja i budowa sieci to tylko nieliczne kompetencje, w których pracownik działu helpdesk musi doskonale się odnajdywać. Oczywiście ważne są też umiejętności miękkie ze względu na stały kontakt z klientem. Pracownik musi być komunikatywny, cierpliwy i nastawiony na pomoc innym.

  • Ile może zarobić pracownik działu helpdesk?

Uzależnione jest to od stażu pracy, wykształcenia i umiejętności użytkownika. Często brana pod uwagę jest także wielkość firmy i jej lokalizacja. Zarobki specjalisty na tym stanowisku z reguły nie przekraczają jednak 5000zł brutto.